Podarunki firmowe

Podarunki firmowe

Obdarowywanie prezentami kontrahentów, kluczowych klientów lub pracowników stało się bardzo popularne i wciąż coraz więcej firm decyduje się na ten sposób podtrzymania kontaktów. Ma to również związek z coraz większą świadomością przedsiębiorstw dot. korzyści płynących z budowania długofalowych relacji.

Choć obdarowywanie kogoś to miły gest, który nierzadko przynosi wiele satysfakcji, to należy pamiętać, że robimy to po coś! Cel, który temu przyświeca musi być jasny, a przede wszystkim określony. Upominki wręczane podczas różnych okazji mogą pomagać w kreowaniu wizerunku firmy, nagradzać za rezultaty lub podtrzymywać dobre relacje i sprawiać, że obdarowywany będzie czuł się wyjątkowo. Zakup i dostarczenie prezentów to koszt, który zwróci się tylko w przypadku spełnieniu kilku warunków.

Jakość i wyjątkowość

Wręczane prezenty muszą być odpowiedniej jakości. Trudno bowiem osiągnąć cel podtrzymania wizerunku profesjonalnej firmy, podarowując tani lub niechlujnie zapakowany gadżet. Takie podejście może przynieść więcej złego niż pożytku i należy się szczerze zastanowić, jaki przekaz niesie ze sobą takie działanie.
Wręczane prezenty muszą być wyjątkowe i ciekawe. Kolejny kubek czy pendrive nie sprawią, że obdarowany poczuje się wyjątkowo. Nie sprawią również, że nasz gest zostanie odebrany jako wyraz troski i szacunku do drugiej strony. Wyjątkowość prezentu ma również uzasadnienie ekonomiczne, ponieważ wszyscy, którzy zdecydują się na podarowanie upominka wydadzą na to pieniądze, a tylko kilka z tych prezentów zapadnie w pamięć lub będzie wykorzystywane w przyszłości.

Najważniejsze!

O tym jak postrzegana jest firma świadczą dobre produkty i usługi, jakość obsługi, szybkość dostaw, ceny i wiele innych aspektów, które ostatecznie wpływają na doświadczenie klienta lub kontrahenta. Nawet najbardziej wymyślne i jakościowe upominki nie zmyją plamy po nieudanych transakcjach czy wadliwych partiach towaru. Gustowne upominki wręczane przy okazji np. Świąt Bożego Narodzenia to swego rodzaju wisienka na torcie, dopełnienie udanej współpracy, wyraz szacunku i potwierdzenia dobrych relacji.